tisdag 9 september 2008

pianot

Nu är det här, mitt fina piano.
Det är ett otroligt vackert, men tyvärr lite ostämt piano. Vilket iofs inte spelar någon roll än eftersom jag inte kan spela.
Idag har jag tränat på basackorden, alltså C,D,E,F,G,A,H .. det funkar väl ganska bra, förutom att jag måste räkna skalan hela tiden för att komma ihåg vart ackordet börjar.
Men det tar sig, det måste jag säga. Det är det där med fingersättningen, fan vad det är svårt att spela med båda händerna samtidigt, Man kanske skulle ha börjat när alla andra gjorde det, typ i lågstadiet då man fortfarande hade lätt för att lära. Jag ger mig inte dock, jag SKA lära mig den här skiten om det så tar ett par år.

Ja ni det var väl ungefär vad jag hade att komma med idag, bilder på pianot kommer senare.

Inga kommentarer: