onsdag 10 september 2008

varför blir män gynekologer?

Idag var jag till Falun för att ta ett cellprov in my underlife...
alla (kvinnor alltså) vet ju hur trevligt det brukar vara att hiva sig upp i den där gynstolen med benen spretandes i luften och skruttan för allmän beskådan (okej kanske inte allmän).
Tänk er det här scenariot då:
-Mitt namn ropas upp av en ung MANLIG läkare och jag tänker, men vafan kunde jag inte få den där andra gamla gubben istället...
Det slutar dock inte där, nej då för tusan, den manlige läkaren i 30 års åldern (varför blir män gynekologer? Jag bara undrar) frågar om inte en till läkare i utbildningsfasen får vara med, läkaren i fråga står redan i rummet så vad ska jag svara? -Ja förfan, ring hela ligan, har du inga mer som kan komma och stirra mig upp i mumindalen.
Det hela kändes till slut så komiskt att jag slutade tycka det var jobbigt.
Ja det var min dag det, so far. Nu kan det ju bara bli bättre.

Inga kommentarer: