tisdag 16 september 2008

svammel i svampskogen

Idag har jag varit på tur i skogen för att leta mig lite föda...
och vilken svamplycka det blev!
Vi var ju ett ganska stort men ack så glatt gäng som trampade ut i de vackra skogarna i Gagnef, med varm choklad och smörgåsar i högsta hugg. Hade väl egentligen inga förhoppningar om att hitta nån svamp, men jag hade ju varit listig nog att få med mig mamma. På något sätt lyckas den kvinnan liskom snubbla över svamp varhelst hon går. Det känns inte ens som att hon letar det är mer som "oj då hoppsan, titta här". Så visst hittade vi svamp! Massor av trattisar minsann! Som alltid när jag hittar svamp blir jag besatt av svampjävulen, den viskar i mitt öra "du går inte härifrån innan all svamp är borta, spelar ingen roll hur små dom är". Egentligen vet jag att det bara är jag som äter svamp i mitt hus, men ändå, svamp kan inte lämnas så är det bara.
Tack o lov hade jag full backup av andra ivriga svampplockare, så inga svampar blev lämnade.

Annars då?
Jovars det traskar väl på.
Nu håller vi på med opponeringen på den uppsats vi tilldelats, tyvärr hittar jag inte mycket att anmärka på i den, det är en riktigt bra uppsats. Får börja leta småfel nu, hoppas på nån felstavning eller kanske någon smaskig sär skrivning ( ha ha, måste skratta åt min egen fyndighet sär skrivning.... så himla smart av mig)
Sen är vi snart klara med det här förbannade c-uppsatsarbetet, då har vi bara två kurser kvar, sen är man ju färdig. Helt sjukt, men roligt! Sjukroligt! men herregud nu gjorde jag det igen, sjukroligt... ha ha fattar ni, jag ska ju bli sjuksyrra. Fasen man kanske ska flytta till Göteborg, ordvitsarnas stad....

Är lite trött, det kanske ni märker.... Ska nog sova, det kanske vore nåt.

1 kommentar:

Stolt Mamma sa...

*harkel* ja själv fick man umgås med svärmor..plocka svamp?Neeej det hinner jag nog sen..i december kanske?! grrr...