måndag 31 mars 2008

Gävle, kaffe och regnställ

Idag har jag varit en sväng till Gävle och haft intro för kursen som börjar nu.
Det va så kul att träffa alla igen, man har ju jobbat så mycket hemifrån nu ett tag så vi har inte setts på länge.
När jag åkte dit skulle jag i vanlig ordning stanna och köpa en latte på donken, men tror ni det blev så... nej kön till drive in var så lång så jag sket i det. Va fan äter inte folk hemma längre?
Fast jag kanske inte ska snacka!!! Det är dumt att kasta sten i glashus!
Så jag fick snällt stanna på burger king istället, och jag måste tyvärr säga att det var dagens största besvikelse... kaffe ska smaka kaffe, inte pappersmugg.
Så nu tillbaka till skolan, den här kursen känns skön och slapp på ett flummigt sätt, ganska sköna uppgifter, nån som var lite att bita i annars såg det bra ut.
Så jag tänker fortsätta paralellt med c-uppsatsen så den blir klar till sommaren.
När jag åkte hem fyndade jag två nya regnställ till pojkarna, det ser ju onekligen ut att behövas nu när regnet strilar ner. 199 pis på ica maxi, som hittat. (tack Kristin för tipset)
Sen var dom neongröna oxå, så då ser jag ju marodörerna vart dom än är.
Nu på kvällen var jag ut med Snorhunden en sväng, och fick en massa vårkänslor, ni vet när asfalten luktar nyregnat och fåglarna sjunger i buskarna... Härligt.
Nu vaknar störstingen, som förresten har en lös tand... stora killen! Fast i själva verket är det för att han slagit lös den, först en gång när han dansade med mosters kompis, och så nu när han åkte slalom så glömde han att bromsa och krockade med farmorn och så blev den lös igen, så den lossnar kanske för alltid snart.
Nu ropar han, så jag ska gå upp innan han har väckt Aron och katastrofen är ett faktum.

Inga kommentarer: