torsdag 20 mars 2008

glad påsk

Idag har det ju "påskats" för hela slanten.
först var Aron påskkärring på dagis, och hela dagisklassen gick till konsum och "tiggde" glass, som affärsinnehavaren glatt bjöd på. Tacka för det, en hel hög med söta påskbarn säger man inte nej till.
Sen ville Ivar oxå vara påskkärring, han körde hela racet med kjol och hela paketet, så åkte vi runt till gammelmormor och mormor (som var på jobbet på OK) och visade upp våra söta småkärringar. Aron var väldigt imponerad över att han fick så mycket godis överallt, så inne på OK gick han runt och visade ALLA vad han hade kammat ihop. Sötnosen!
Sen har vi haft myskväll med tacos och påskmust.
Imorgon åker Pappan och Ivar till fjällen och lämnar mig och Aron alldeles allena en hel vecka... det blir nog hemskt tråkigt att dom inte är hemma, men samtidigt får jag och Aron ha lite tid med bara varandra...
Just ja! På kvällen upptäckte jag att Doran snoran har dragit på sig löss, fy va äckligt... jag slängde mig i bilen och åkte till apoteket på kupolen, här ska minsann lusbekämpas. Alla hennes saker ligger ute på frysning och medlet är applicerat, nu väntar vi bara på att lususlingarna ska dö dö dö....


Oj va fina vi blev... hi hi


Sötaste kärringarna i hela världen.

Inga kommentarer: