onsdag 19 mars 2008

har man inte jobb.....

..... så skaffar man sig!
Suck, okej ni vet hur en blöja är konstruerad? Det finns i alla fall en massa kristaller i den som suger upp vätskan så att barnet inte ska bli så blöt om baken.
Hur som helst, vet ni hur mycket vatten det får plats i en blöja? Och hur mycket sån där gelé det bildas när kristallerna suger upp vattnet?
Jag vet!!! Har tydligen nyss kört en blöja i tvättmaskinen, (och den höll?), sen har jag tydligen oxå lyckats slänga den i torktumlaren utan att reagera... så nu vet jag exakt hur mycket gelé det finns i en blöja efter ett tvättprogram, för all gelé sitter i mina kläder och i torktumlaren.
Jag tyckte nog att det dunkade lite konstigt när torktumlaren gick och tänkte lite sådär, "oj va tunga kläder vi har!!"
Stupid!!
När jag öppnade den formligen vällde det ut såna där gelebitar, de är väl ungefär stora som risgryn (och fastnar ganska bra i tyg tydligen). Så jag fick lov att dra ur all tvätt, skrapa bort gojset från torktumlarens väggar, sen dammsuga hela tumlaren och så måste jag tvätta om alla kläder igen.
Fan vilket drygt extraarbete.
ok, lesson learned..... kolla alla barnbyxor innan man slänger dom i tvättmaskinen.!!!

1 kommentar:

Eva-Britt sa...

Mamma har lyckats tvätta din käre brors plånbok med alla kompiskort i, foton är inte tvättäkta kan jag lova.