tisdag 25 mars 2008

grattis och recept

Grattis till min make som just blivit morbror, grattis såklart oxå till de stolta föräldrarna Caroline och Markus.
Nu har släkten Hellman (äntligen) berikats med en liten prinsessa, hon föddes idag den 25/3, vilket betyder att alla alltid kommer köpa hennes födelsedagspresenter samma dag som hon fyller år, för då kommer lönen. Bra dag att välja lilla sessan! Brorsorna bus kommer garanterat ta hand om dig, och lära dig allt skit dom kan. nu väntar vi med spänning på ett namn på det lilla underverket.
Jag är såklart super sur för att marcus kommer få sen henne nu, när jag får vänta ända tills i Maj..

Ikväll har jag och Aron ätit mysmat framför tv:n, jag åt världens smaskigaste kräftpasta och aron tryckte tre varmkorvar med spaghetti(spaggethi, spaghetti, spagetthi... lär mig aldrig hur det stavas). Slänger ut ett höftat recept, jag har aldrig mått när jag lagar mat, det blir bara så omständigt.
Enjoy:
Riv 1 morot grovt
strimla typ 5-10 cm purjolök
Hacka en vitlöksklyfta
Fräs alltihop i lite olja
tillsätt en massa italiensk salladskrydda och lite salt
häll på creme fraiche eller grädde och låt det puttra ihop en stund tills morätterna inte längre är otuggvänliga
Sen häller man i kräftstjärtar, efter behag, ta med lite av spadet oxå för mer smak
låt koka yttepytte så inte kräftorna blir sega
servera med pasta.

1 kommentar:

Svea sa...

Får man kopiera över ditt eminenta recept till min matblogg?