måndag 24 mars 2008

trappen

Nu har jag bestämt mig för hur vår trapp ska renoveras..
Först var jag ju inne på att måla vitt runt om och sen klä in stegen i ek, sen var jag inne på att måla hela skiten vitt...
men nu, nu har jag efter ett tips från Jenny S äntligen hittat hem, nu vet jag.
Trappen är en öppen historia, med gråa plasmattesteg och mörknad furu i räcken och spalje. Riktigt tråkig.
Nu ska allt målas vitt, räcken och spalje, sen ska jag klä in stegen i grå heltäckningsmatta... Ja ni läste rätt, jag tänker reclaima heltäckningsmattan...
A: den är skön att gå på
B: damm syns inte på grått
C: rinsken för att halka på stegen minimeras...

Ju ulligare matta desto bättre, vill riktigt sjunka ner med fötterna när jag går ner på morgonen med mina frusna tåssingar.
Nu ska det bara slipas, målas och köpas matta, men nån gång i framtiden kommer vi ha en snygg OCH skön trappa.



Nu ska jag laga mat och väcka Aron, sen ska vi nog gå ut i solen lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det tycker jag låter som en bra ideé! Vi har ju matta i våran trapp, dock ljus och det är inte praktiskt men de är ingen risk att vi eller barnen halkar och skulle man ramla så känns det nog oxå lite mjukare.
Skulle inte du ringa mig idag oxå sa du?! Vi hörs imorron.