måndag 17 mars 2008

årlig underredeskontroll och artikelsök

Usch vad dåligt med uppdateringar det är i den här bloggen just nu.
Sanningen är den att jag har fått lägga bloggandet åt sidan lite till förmån för artikelsök....
Jo som ni kanske redan vet så håller jag ju på med det otroligt roliga c-uppsats arbetet...
Men nu ska jag alltså försöka krysta ihop ett roligt spännande inlägg här i bloggen, som kommer fånga läsaren så till den grad att han eller hon sätter kaffet i halsen och går in i djup trans.
hmmm hur ska jag få till det nu då?

Jag kan ju lite snabbt berätta om en ganska spännande händelse som tog plats under den här ganska ospännande dagen.
Jag hade tid för cellprovstagning idag på familjens hus i mockfjärd, (det är kanske inte så spännande förresten,) men till saken hör att jag varit på praktik där.....
Nu var jag alltså på den "andra" sidan om benstöden i gynstolen igen, och det var kanske inte det roligaste jag gjort.
när man haft en handledare under en vecka som man druckit kaffe och pratat om dittan och dattan med känns det minst sagt lite underligt när man rätt var det är ligger och pratar om dittan och dattan med samma person medans hon har en hand uppkörd i skruttan på en..
Det är väl så om man ska jobba inom vården, då är man rätt var det är patient(inte i mitt fall dock, jag skyr allt vad vård heter om det inte är så att jag är döende på nåt sätt) och det känns kanske lite underligt.
jaja, det gick ialla fall ganska bra, jag höll mig till att prata om dittan och dattan och undvek in i det sista att prata om det jag egentligen var där för, jag tog bara upp sånt som rör allt ovanför troskanten.
Spännande... you tell me

Sen har jag alltså suttit och glott på en dataskärm större delen av dagen i mitt ständiga sökande efter bra och användbara artiklar. Det har väl gått sådär med den saken, men det känns bra att jag har gjort nåt nyttigt i alla fall.
Nu tänkte jag ta mig i kragen och röra ihop en snabblunch innan det bär av mot dagis för att hämta upp två arga, hungriga och dagiströtta barn som jag ska spendera eftermiddagen med.
Nu när det kommit lite snö igen (va fan... det är ju påsk snart, jag hade ju tänkt mig soliga dagar på altanen) så kan vi kanske åka lite pulka.

slut för idag, tack för idag...

2 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Ja.. och när "skrutt-tanten" är in och handlar hundmat av en så kan jag tala om att det känns ännu mer skumt.. =)

Svea sa...

Shitti påmfritti... Jag har aldrig tänkt på det... Att ni inom vården ibland är vårdtagare också... Skulle ha mött skruttanten på MVC igår jag med, men jag bangade ur... Som om jag tror att det där provet kommer att försvinna ut i tomma intet... Inte då, ny tid... Damn...