onsdag 30 januari 2008

Grattis lillasyster....

r
Idag fyller min älskade lillasyster 23 år, och vi ska på kalas i kväll... fast vi får se hur det blir nu när ivar är sjuk.
Ville bara ta tillfället i akt att berätta lite om henne:
Hon är en bestämd ganska envis person, som blir rätt sur om allt inte går enligt hennes planer, det är nog ett drag vi har gemensamt.. he he
Hon har alltid betytt väldigt mycket för mig, även om vi minsann inte drar oss för att bråka och diskutera. Men det ser jag som något positivt eftersom det betyder att vi är så säkra på varandra att vi vet att vi alltid kommer finnas där även om man skäller och gnäller lite på varandra..
Hon har ett stort hjärta, och lägger gärna hela världens bekymmer på sina axlar, men hon blöder lite extra för djuren.
Hon älskar att baka, och att äta god mat. Marcus brukar kalla oss två för gourmanderna för att vi inte nöjer oss med vanlig mat utan helst ska ha alla möjliga tillbehör och såser till.
Hennes favorit:
mat: skulle nog säga att grilla på somrarna, eller buffalo wings på O´learys kanske
musik: Foo fighters, men även hip hop och RnB slinker nog ner
dricka: saft saft saft... hon dricker saft till allt tror jag
smak: eukalyptus, det är nog hennes all time favorit smak.
syster: Jag!!!
årstid: skulle gissa sommaren, men bara för att man kan grilla då...
plats på jorden: hon kanske skulle säga thailand, men jag vet att det är komtillmåtta i gagnef...

Ja, det var lite om henne, och jag hoppas att ni alla förstod vilken underbar människa hon är, och för mig är hon inte bara en syster utan oxå en av mina allra bästa vänner.
Älskar dig Liselotte, hoppas du får en underbar födelsedag.

2 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

*Snyft* TACK TACK TACK!Vad fint skrivet! =)
Det mesta satt som ett smäck, men du glömde att nämna kladdkakan, my ALL TIME favorite =)

Anonym sa...

haha. jag tänkte också på kladdkaka när jag läste det där. det var det vi bakade mest när vi var små! :D Tider de.. förutom när du fick en och annan sten i skallen lisi.. förlåt.. :)