tisdag 22 januari 2008

kaffebryggare, en kärlekshistoria

Nu ska jag slå till, har funderat över valet länge och det är inte lätt.
Först var jag helt säker på en moccamaster, men sen svängde det mer mot en king of coffé, men nu nu finns det en joker i leken... keenwods nya är ju bara så snygg.
Men dyyyr...
Så nu vill jag ha hjälp, de är likvärdiga i kvalitet, det är alltså bara det yttre jag funderar över.
Egentligen är det väl inte så noga hur en kaffebryggare ser ut... jo det är det, den står framme hela tiden i vårt hem och det är den viktigaste köksprylen jag har, så den ska minsann få sin lilla tron här i hemmet, och då måste den vara vacker...
Vad tror ni, vilken ska jag skaffa? vill bara påpeka att keenwooden är snuskigt dyr, så rösta helst inte på den.....



Moccamaster...

King of Coffe

Keenwood

9 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan! jag vet bara att det blir ruskigt gott kaffe i en moccamaster, min syster har nämligen en sådan. men Keenwooden var väldigt fin han!Hoppas ryggen är bättre här blev vi magsjuka hela familjen nu i helgen, trevligt värre. Kram Johanna

Stolt Mamma sa...

Oj vilket svårt val...och man fick inte rösta på den snyggaste`?? =)
Jag röstar på den första, den var cool!

Anonym sa...

Måste nog säga att kingen är snyggast. Mocca ser ålderdomlig ut och kenwood på minner om två timglas fast ser ut som en storköksbryggare.
Så då var min röst lagd! :-)
Hoppas kaffet blir gott. /kram

Anonym sa...

Hej Malin! Vi får följa varandras liv genom bloggarna nu, men jag saknar en tv-kväll :)
Keenwood och king of coffe ser bra ut. Jag brukar säga till Thomas att det är tur att jag inte dricker kaffe för jag hade inte nöjt mig med en valig bryggare, man ska ju en värsting :)
Hur vi tjejer är!!
Kram Sofie

ErikaSH sa...

Halo Lisis syster! Va skoj det ska bli o parta med er i mon! Jag röstar på King of coffee förresten.. Ha det!

Anonym sa...

Moccamaster enligt mig iaf :D.. Mvh/Sofia

Anonym sa...

Halloj där!
hihi var i förra veckan faktiskt på elon i borlänge och hämtade ut en ny king of coffe till min svärmor!
Vi tiggde med en på köpet när vi
-04 köpte alla vitvaror och dammsugare mm till vårt nya hus då.
Nu hade den pajat och vi fick ut en ny på garantin, 5 års.
Den har gjort gott kaffe kan intygas från min sambo! Själv dricker jag ju inte men tycker ändå att den är rätt snygg!
Mornisng
Pyssel-Lisa

Anonym sa...

Här har jag ett litet tips att läsa. Tyvärr finns inte dyraste apparaten med.
http://www.smartson.se/test/hushall/varmt-svart-och-aromrikt.htm

Anonym sa...

Jag har king of coffe, det finns ingen bättre bryggare. Kaffet blir så gott.