onsdag 9 januari 2008

matlagningsorgie...

Ikväll var en sån där kväll då jag egentligen borde ha gjort en massa skolarbeten, och då brukar jag alltid försöka komma undan på alla möjliga och omöjliga sätt. Den här kvällen kom jag på att jag skulle arbeta fram ett nytt recept... mmmmm
vad fanns då hemma?
Pasta, spenat och kyckling... what to do?
Resultatet blev helt ok, nä förresten. Det blev helt j-vla otroligt gott..
Kolla bara...


Okej, jag kanske inte är världens bästa matfotograf, men visst ser det okej ut...
Vet inte riktigt vad jag ska kalla skapelsen, men varför inte spenatpasta?
Här är receptet, på ett ungefär i alla fall, jag använder ju aldrig mått när jag skapar. (oj det lät stort, skapar... mm varför inte?)

Spenatpasta:
hacka 1 gul lök och 2 vitlöksklyftor.
fräs det i olja
häll i ca 1 dl hackad fryst eller 2 dl hackad färsk spenat (jag hade bara fryst)
häll över en liten skvätt vitt vin, salta och peppra rejält.
Slå över ca 2-3 dl matlagningsgrädde och låt puttra på en liten stund-
Slå i den nykokta pasta (obs se till att inte överkoka pastan, det finns inget värre)
låt mojsa ihop i pannan en stund.
Sätt till 3 hackade färska tomater, och en näve solrosfrön..
MUMMA
Jag åt med lite stekt kycklingfilé till ,men den funkar oxå som ensamrätt.
Det ultimata hade varit om man haft lite parmesan hemma att riva över, men det var dött med ost i kylen idag. Och ej att förglömma, ett glas gott rött mmmmm. Vardagslyx!!!

Allt detta jobb bara för att jag ville ha en god matlåda imorgon... Är man gourmand så är man
(men McDonalds är inte fy skam det heller)

dagens ordspråk:
Bättre ett fat kål med kärlek än en gödd oxe med hat // Bibeln

1 kommentar:

Stolt Mamma sa...

Mums såg gott ut, du brukar ju lyckas bra med dina "hopkok"! =)
kanske ska prova på Chrille idag får se vad han tycker..