torsdag 3 januari 2008

de små tingen som räknas.

Idag tänkte jag skriva ett litet inlägg om de små tingen i livet, ni vet dom där som kan få en att stanna upp och bara tänka aaaahhh, vad härligt livet är.

Det finns så mycket som man aldrig tänker på som om det skulle vara något underbart, men som i själva verket betyder så mycket.

Idag tex, jag kom ut och skulle sätta mig i bilen för att köra till praktikplatsen. När jag sätter ner kängan hör jag det där underbara knarret, det som betyder att man satt ner lilla foten på nyfallen kall snö... Då kände jag att det här kommer bli en bra dag (sen att jag hade heeelt fel i det det är en annan femma, jag kunde ju inte veta att det skulle bli en bussolycka eller att det skulle dö någon på boendet)

Senare under dagen när jag klev innanför dörren, upptäckte jag plötsligt att det minsann doftade lite terpentin inne. För första gången den här julen kände jag doften av vår julgran, snacka om att man underskattat sitt luktsinne. Jag har ju varit täppt i näsan så länge att jag glömt bort hur mina egna barn luktar...

Den tredje uppenbarelsen jag haft idag är nästan en av dom bästa. Jag tog ut hunden på en motionstur på sparken, och när vi svischade fram längst vägarna (hon drar så matte egentligen inte har nån rätt att kalla det motion). I alla fall, så upptäckte jag hur underbart vackert det är där vi bor. Vi har en lagom stor sjö alldeles inpå knuten, och går man 10 min åt ena hållet är man vid affären, går man 10 min åt andra hållet är man i skogen. Kan det egentligen vara bättre?

Nog med hybris nu, helt sjuk dag har det varit annars. Samtidigt som vi håller på att klä en avliden dam i sina finkläder hör vi ambulans efter ambulans utanför fönstret... vad sker???
Sen lyckas vi få på tv:n ute i dagrummet och inser att det inte är någon vanlig avåkning det handlar om, utan världens bussolycka... Helt sjukt! tur ändå att det gick så pass bra som det gjorde. nu på kvällen har kära vovven vält vår julgran två gånger, så nu åker den nog ut i helgen. Precis när jag kan känna hur gott den doftar... ja ja, det blir ju jul nästa år oxå.

Nu väntar tre nya house md avsnitt på datorn, så nu ska Ivar lägga sig så mamma kan ha ett house maraton här i soffan.. härligt.

Allt för idag, just ja, jag har tänkt börja med lite citat och tänkvärdheter igen, här kommer årets första:

Fylleri är frivilligt vanvett// latinskt ordspråk

Inga kommentarer: