tisdag 1 januari 2008

2007...

Året som gått, en årskrönika.

Det var i allafall tanken, det sjuka är att jag egentligen inte riktigt minns vad jag gjort under året som gått... Snacka om att man har ett trist liv..

Här är vad jag kommer ihåg...

# jag fyllde 25 i Januari, det var roligt tror jag..
#Gammelmormor Anna dog, och välrden blev en ståltant fattigare. Hon hade dock levt ett lååångt och rikt liv.
# jag körde inte en enda tenta under 2007, håller nollan alltså än så länge.
# Doris kom in ivåra liv, sötaste hunden i världen
# Aron fyllde ett i maj, så liten han va då, och vad mycket som kan hända på så kort tid.
# Sen var det sommar, en riktigt pissig sådan. Inte många soltimmar, men vi lyckades nog grilla ett par flintastekar i alla fall.
#Lilla O föddes mitt i Augusti, och moster fick bokstavligt talat vända i östersund och åka hem igen. Coolaste bäbin väntade tills alla var borta innan han bestämde sig för att titta ut.
#Marcus skaffade cross, och jag fick ännu ett orosmoment.
#Ivar skaffade cross och läget blev ännu mer oroligt...
#Aron lärde sig gå, prata och äta godis. allt man behöver kunna här i livet.
#Ivar tog av stödhjulen, och kastade nappen. Fast nu har han ett nappåterfall...
#Vi bytte tak, och byggde ett soldäck.
#Pysselkvällarna gjorde intåg i mitt liv,
# Momma Gun dog, och världen blev en go gumma fattigare
# Ivar fyllde fyra, och blev stor kille.

Säkert har jag glömt en hel del, men det får ni ta kära läsare. Om ni inte visste det redan kan jag meddela att jag har ganska många järn i elden just nu.

Nu när jag tänker på det så har jag nog ett ganska gött liv ändå.

Nu är det dags att kasta in handduken och söka sig till sänghalmen.

3 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

*harkel* Lilla O föddes minsann i Juli! shame on you moster! =)

ivaron sa...

ooops.. snacka om bad moster... ja ja ni vet, man har ju lite mycket i huvudet...

Anonym sa...

hmm... när jag läser detta kommer jag på att jag inte varit hem till er och sett soldäcket... Va vi är dåliga på att ses, hoppas vi kan bli bättre på det 2008!!