onsdag 30 januari 2008

magsjuka

Jo, nu verkar den ha slagit till här i hemmet, den fruktade magsjukan.
Aron spydde ner sängen i lördags, när jag var på krogen med Lisi passade han på och det är jag rätt tacksam för...
Sen trodde vi det hade blåst över, för vi andra har inte kännt nåt alls. Men så spydde Ivar i natt och fick vara hemma från dagis idag. Jag trodde det skulle bli som för Aron att det räckte med en vända, men det gjorde det tydligen inte. Alldeles nyss pratade han i telefon med mamma och så sa han bara - nä mormor nu måste jag spy så nu..... och så slängde han ur sig en kastspya som rann ner mellan sätena i soffan.... usch usch.
Så nu har jag trokat spyor och tänt i pannan. klart man inte har nåt varmvatten när man behöver det...
Jag har i alla fall klarat mig, jag brukar sällan bli magsjuk. Har varit det två gånger när jag var liten, och en eller två i vuxen ålder. SÅ jag håller tummarna för att jag är immun mot det här viruset..

Appropå kaffebryggarna, jag har fortfarande inte bestämt mig, men det står mellan king of coffé och moccamaster. Ska ha lite is i magen så jag är helt säker. Jag och min kaffebryggare måste liksom vara helt "rätt" för varandra, för vi ska inleda en lång och givande relation....
Nä nu ska jag vädra ut lite kräksluft och kolla pannan igen.

Inga kommentarer: