måndag 21 januari 2008

fy på mig

Jag har ju varit helt kass på att uppdatera den här bloggen, sorry ska aldrig hända igen

Just nu ligger jag som en invalid i soffan, och har så förbannat ont i ryggen.
Jag har nämligen drabbats av ett helt förjävligt ryggskott. Det sitter nere i ryggslutet så jag går runt som en ostkrok och kan inte ens lyfta mina barn. Mina föräldrar fick lov att följa med mig hem och sköta mina barn, gå utmed hunden och tända i pannan. Snacka om att jag känner mig hjälplös.
Marcus jobbar till 22 så tills dess är jag nog fast här i soffan, vågar inte gå i trappen mer heller för nr jag skulle gå ner efter att ha nattat Ivar snubblade jag ju såklart, och man är ju inte precis så smidig när man har ont i ryggen.

Helgen då? Jo det var ju minst sagt en busy historia.
först var det fredag (ja det är det ju alltid) och då var tanken att jag skulle tentaplugga, men det gick ju som det gick med det. Istället kom syster hit och bakade tårtor med mig till kalaset på söndagen.
Lördagen gick i tentans tecken, tror det gick rätt skapligt den delen jag tror jag körde på var obstetriken alltså den som handlar om graviditeter och förlossningar och sånt ironiskt nog eftersom jag ju gjort det två gånger... man glömmer så snabbt!!!
Sen var jag till en kär gammal vän (nulåter jag som en tant igen) i Hofors och fikade (jo det finns ett fik i hofors) och det var jättetrevligt. Tydligen får man diska för fikat i hofors, så jag skyndade mig hem innan det var dags för det. Gillar inte att diska (sorry Pernilla)
Sen vhade Marcus match i maserhallen, så jag passade på att gå när jag ändå hade barnvakt.
Det är förresten där jag tror ryggontet började, för detär så jävla kallt i den hallen och så sitter man still hela tiden.
På kvällen kom syrran och hennes killar hit och tjuvstartade på tårtan, och så blev det ett glas vin till det. Det var trevligt, och gott..
Söndagen var det kalas, med närmast sörjande. Fick en hel del bra presenter, bland annat ville jag ha pengar så jag kan köpa min nya kärlek, king of coffé..... och så fick jag presentkort på massage av mamma. Hur kunde hon veta att det var så akut? Dagen efter fick jag ryggskott liksom, ironic, dont you think!!!

Nä nu ska jag lägga mig ner och vältra mig i min missär ett tag.... insåg just att tv dosan ligger utom räckhåll vilket innebär en hel del onödig smärta....
Fan...

Inga kommentarer: