torsdag 1 november 2007

vilken seger

Oj oj oj vilken kväll...
allt har bara gått sådär otroligt lätt med barnen och speciellt med Ivar.
Adde och Malte var förbi och lekte på kvällskvisten och Ivar verkligen älskar att leka med honom så det var roligt.
Sen har vi på eftermiddagen möblerat om i pojkarnas rum. Vi har haft lite problem med att få Ivar att sova i sitt rum, han vill alltid lägga sig i våran säng. Så idag frågade jag honom om vi inte kunde göra rummet lite mysigare tillsammans så att han skulle vilja sova där.
Jag trodde ju aldrig han skulle gå med på det, men det gjorde han. Så vi bytte plats på Arons säng så att Ivar kan se honom när han sover, det var väldigt viktigt. Och så satte vi upp en nattlampa och sköt ihop sängen igen så den skulle kännas lite mysigare (han har en utdragssäng)
Så nu på kvällen tog vi och duschade tillsammans, och han gick utan bråk med på att tvätta håret, sen fick jag tom kamma det och det var en stor seger..... Sen gick vi upp tillsammans och läste tre sagor och sa godnatt.
Inget kink alls!!!! Fattar ni, det här är ju som att vinna os eller nåt, man känner sig helt outstanding som mamma när man lyckas med nåt sånt här.

Nu ska jag ta och skriva lite om folkhälsan i Sverige, How about that.... Låter skojigt va?
Jag kan knappt bärga mig.,

Det var allt för dagen, men först en liten visdom:

De gamla tror allt, de medelålders misstror allt, de unga kan allt
// Oscar Wilde

Inga kommentarer: