tisdag 13 november 2007

Snölyktor



Igår kväll var jag och Ivar ute och gjorde en snölykta.
Det är så mysigt att det äntligen är lite vitare ute. Man blir så less av att det är så grått och trist, mycket bättre att det är snö även om pensionärerna klagar över halka och snöskottning.
Det är det värt!!


Känner mig så himla duktigt, idag har jag satt min första kateter... och det gick jättebra.
Om det är något jag varit nervös för är det just detta, hålla på sticka in slangar i människors urinrör är väl inte det man mest av allt fantiserar om. Men det är lika bra att man tar tjuren vid hornen, annars står man där om ett år och ska vara sjuksköterska och har ingen aning om vart den där lilla slangen ska in.
Måste få säga några ord om min nya praktikplats oxå. Djurås vårdcentral har helt underbar personal, såväl läkare som uskor, sjuksköterskor och administrativ personal är så bra.
Alla sjuksköterskorna har tagit sig tid att hjälpa mig och är engagerade i mitt lärande.
Dessutom är kontakten mellan de olika personalkategorierna så bra, tror det är en bra arbetsplats.
Trist att jag ska vara sista dagen på torsdag, sen blir det bvc. Visst, det kan nog oxå bli roligt!
Att klämma på små bäbisar hela dagarna är nog inte så tokigt...

Och så en öppen fråga till Syrran!
Visst vill du väl ha mini farbor-barbro dressen? Den är ju kult!!!


Dagens tänkvärdhet:
Den late bär hellre ihjäl sig
än går två gånger.

1 kommentar:

Stolt Mamma sa...

Självklart vill Oliver ha farbror-barbro dressen! Du är dessutom (för att svara på ditt inlägg) mer än välkommen hit för att titta på prinsens nya bil.=)