torsdag 29 november 2007

sjuka barn blir friska snabbt

Natten till igår blev Ivar jättesjuk. Tung i astman och hög feber.
Då tror man ju det är kört hela helgen.
Han låg på stadiga 39 grader hela dagen, men vägrade ta alvedon (det är mammas kämpe det) och va hur pigg och glad somhelst trots sjukdom och elände... plutten
Sen på kvällen sa han bara helt resolut, nä nu behöver jag inge allidon, jag är frisk nu.
och visst va väl ungen frisk i morse när han vaknade... Oh lord It´s a miracle
Nej nu överdrev jag minsann, han är fortfarande lite tung i andningen men ingen feber.
Helgen äro räddad...

Idag har jag haft skolarbete heela dagen, men det har bara varit trevligt.
Dagen såg ut som följer.
06:00 uppstigning och kasta på ansiktet
06:30 avfärd destination sandviken
SNÖSTORM
07:00 drive through MC, latte och toast...
08:30 hämtar upp Johanna i sandviken
09:00 - 11:00 seminarium, helt ointressant
11:00 lunch med Johanna på bolaget
12:00 övriga deltagare i studiegruppen ansluter och vi pluggar på (eh, och så en massa dösnack däremellan)
15:00 hemresa, fortfarande snöoväder så det gick i sakta mak...

Det här är det bästa med hela utbildningen (nästan i alla fall), sitta och dricka kaffe med mina kära studiekamrater och snacka en massa strunt. Även om vi vet att det inte är ett dugg effektivt så går det liksom inte att skriva ett arbete utan att hälften av tiden går åt till att prata om allt annat än skolan.

och så en liten förfrågan
Requested by Noah...
Favorit i repris. trötta mamman!!!
Nä förresten, här har du nåt nytt att bita i Noah, Ivar som kör gocart (det är så dumt att förnedra sig nå mer med hemska egobilder...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst blev Noah lite avundsjuk när han såg Ivar i gocarten men han ville även se en favorit i repris.
"Snälla mamma jag vill se när Malin är lite trött"...
Vi ses i morgon. Kram