söndag 25 november 2007

I hjärnan på Malin Hellmanovich

Oh jag är så kreativ...
Ur djupen av min sargade hjärna kommer ibland små glimtar av kreativitet, helt otvingat, helt oförberett och i akut behov av att utageras.
Så därför... har jag igår kväll (när jag egentligen hade tänkt att inte göra någonting) skapat en tavla.
Kanske det berodde på att jag var trött på att varje morgon vila de trötta små gröna på Lena linderholms alltför färgglada kreation.
Så därför bestämde jag mig hastigt och lustigt för att här krävs åtgärder, här krävs svart, men ändå med lite upplyftande morgonläsning.
Helt sonika vände jag på den alltför betittade planschen och kreerade på baksidan.
Har alltid älskat låten av REM, ni vet den där 90-tals dängan shiny happy people.
And That´s Why....


För mig känns det som en lyckad förändring.
Från det linderholmska nyponfräscha, alltför morgonpåfrestande, pastelliga, till detta otroligt välarbetade (jo tjena,) ack så självklara...
Tavla, (utan namn) du har fattats mitt kök!!!


Sen vill jag bara ta tillfället i akt (nu när jag ändå sitter här) att berätta lite om helgen so far.
Idag bestämde sig Ivar för att åka på dejt med sin farmor, så jag och Aron var ensamma på eftermiddagen. Det passade bra eftersom vi var bjudna på barnkalas.
Det är härligt att vara ensam med ett barn, det är lyxigt på nåt sätt och jag kan tänka mig att farmor tycker det är lika lyxigt att få vara ensam med bara Ivar oxå.
På nåt sätt kan man ge dom lite mer kvalitet då. Nästa gång blir det Arons tur, och jag och Ivar får lite lyxtid.
Aron och jag hade jätteroligt på kalaset, barnkalas brukar ju vara ganska panikartade annars, men jag får verkligen lov att säga att jag hade det trevligt, och fick dricka kaffet alldeles ifred.
Sen kom Malin hit och vi hade en riktig slafsapizzaisoffan kväll, med allt som hör till.
Dålig tjejfilm, alldeles för fet pizza, och så vår gemensamma passion... JULMUST!!!
Trevligt, och välbehövligt.
Allt som återstår för en perfekt kväll är tandborstning och slänga huvudet på kudden...

Lite bilder på mina ljuvliga små:


Som sagt, nu hägrar bädden...mmmmmm

Inga kommentarer: