torsdag 15 november 2007

trött på barnen? ett lyxproblem!!!

Jag har haft den underbara lyxen att få spendera hela eftermiddagarna med mina barn och min man, men nu känner jag att vi glidit ifrån varandra.
Det känns ungefär som att jag kommer hem, äter med dom och sen är det läggdags.
Det har ju blivit så i och med praktiken, och jag antar att det är så här de flesta andra arbetande familjemödrar har det.
Tänk alla gånger jag önskat att jag fick lite mer tid för mig själv, att få umgås med vuxna människor, kissa ifred, äta ifred, läsa en tidning ifred.
Jag har alltså önskat bort barnen för en dag kan man säga...
Nu tar jag tillbaka alltihop!!
Det känns som om jag missat så mycket när jag kommer hem och möts av två leende barn som är rosiga om kinderna efter att ha lekt vilda lekar hela eftermiddagen med sin roliga pappa, utan en tanke på vad mamma har gjort hela dagen.
Usch vad självisk man är, klart dom ska ha roligt, men dom kunde väl fälla nån tår över mamma under dagen i alla fall.
Idag fick jag gå hem tidigare, och det var så skönt att få en hel eftermiddag ihop alla 4.
Vi hann med så mycket, hälsa på syster och fika lite, leka roliga lekar, titta på lite film, läsa en bok och tom äta bå
de mellis och kvällsmat tillsammans.
Helt underbart!
Ändå är det ju skönt nu när barnen sover..... så är det ju alltid.
Men nu har jag inte ångest över att dom lagt sig utan att knappt träffa sin mor under dagen.
Nu har vi hela långa helgen framför oss, med hela familjen hemma. Det ska bli så roligt.
Det känns som en evighet sen vi umgicks allihop en hel helg sist.
Tänker nog aldrig sluta plugga, skulle vara för ekonomins skull då, annars är det ju hur glassigt som helst.
Jag är rik på familjetid. Sug på den ni!!!

Mina prinsar...
Mitt Liv!





Dagens tanke:
Man saknar inte kon föräns båset är tomt!!!

Inga kommentarer: