lördag 10 november 2007

Dop, barnkalas och vattenfärg

Nu var det ett tag sedan sista inlägget. Tänkte bara uppdatera med lite bilder.
Vad har hänt sen sist då? Jo vi har varit på Ellens barnkalas förra helgen, och så var det dop nu i helgen. Däremellan har det hunnits med en hel del annat, men det finns inte på bild....
Kan ta en snabbgenomgång.
Har börjat min nya praktik på vårdcentralen, det är faktiskt roligare än jag trodde. Eftersom det är den vårdcentralen jag går på så känns det lite konsitgt att vara på andra sidan om dom där magiska dörrarna, där man väntat många gånger på att få komma in. Det känns nästan lite som att leka doktor på nåt sätt. Nu har jag bara varit där i tre dagarn, men redan hunnit med att ha egna patienter, och även fått förklara till leda att förkylning är ett virus och inget vi kan bota med antibiotika....
Jahapp nu kommer det lite bilder... enjoy

Killarna målar med vattenfärger, ......


...och Aron provsmakar lite


Barnkalas hos Ellen Dellen

Aron har fått låna Ellens hårband, tjusigt värre


Dags att blåsa ut ljusen, alla fyra...



Malte och Ivar, polare med lookalike hair


Olivers Dop:
Då var det dags för doppning


Publiken väntar med spänning

Vilken urtjusig liten familj.


Fullt ös i församlingshemmet, Aron tar täten i finskjortan


Lilla dopgossen himself

Min fina bror och hans ännu finare (tandlösa) son

Jahapp minsann, det var nog faktiskt allt för nu.
Ska ta och kolla på en film som jag hyrt, kan bli jobbigt efterson det är en thriller och Marcus är borta. Alltså sover jag själv, hua det är ju så det börjar i alla skräckisar.
Frun sover i lugnan ro medans mannen är långt bort i ödemarken ( ok! högarna är kanske inte ödemarken, men nära nog), utan telefon (han har iofs telefon, men inte vill jag väcka honom i onödan om jag hör nåt lurt,). Plötsligt står en mördare i dörren och viftar med en yxa (alt. motorsåg). Okej kanske inte alla skräckisar baseras på verkliga händelser, men för att vara på säkra sidan tänker jag ha förskäraren inom räckhåll
Hmm, när jag tänker efter är kanske inte den där filmen en så bra idé, kanske ska kolla på gamla avsnitt av house istället.
Hursomhelst... godnatt.

Inga kommentarer: