söndag 10 februari 2008

Snart vardag igen

Jaha, då var helgen snart över igen då.. veckorna bara springer förbi.
Den här veckan har jag hunnit med en hel del faktiskt, och det känns alltid bra. Imorgon ska jag sätta igång med artiklarna som ska granskas, började redan i fredags, men det är svårt att hinna nåt med barnen hemma så jag ska köra igång på allvar när dom är på dagis imorgon.
Klarade förresten förra tentan oxå, vilket betyder att jag fortfarande håller nollan vad gäller missade tentor. Hurra för mig!!!

Idag har Vi haft en lugn dag, Ivar har varit och tränat slalom med farmorn, han lyckades faktiskt ta sig ner den här gången. Han är en sån där som jag, som ger upp om det inte funkar direkt.
Som tex med skridskorna, det vägrar han bara för att han inte kunde direkt.
Så är jag oxå, vad är det för vits att hålla på med nåt om man inte är bäst liksom....
Aron har varit hemma med oss, och vi åkte hem till mamma en stund på eftermiddagen. Den lilla ungen är den argaste lilla krabat som trippar runt i ett par halksockar... Han är arg hela tiden, om han inte är mysig vill säga. Han kastar sig mellan ytterligheterna. Det är väl tvåårs trotset som kommit igång. Suck för alla dessa trotsperioder...
Nä nu ska jag minsann ta och slänga upp benen i soffan och njuta av att barnen sover sött i sina sängar.... Kanske tom titta på en film..

Dagens citat:
överös ungar med kärlek så kommer folkvettet av sig själv så småningom// Astrid Lindgren

Inga kommentarer: