lördag 16 februari 2008

lördag...

Lördag klockan 20:00, och vad gör jag???
jo jag har iklätt mig plyschdressen, hällt upp ett lagomt stort glas vitt (javet vitt är för tanter, men det röda vinet var slut), lagt in en lagomt stor snus (javet jag har portion och dom är ju alltid lagomt stora), dragit på mig filten och slängt upp tassarna på bordet....
Fasen va skönt det är att vara småbarnsmamma ibland!!!!!
Alltså, för ungefär 5 år sedan hade det här ju varit omöjligt, vilken normalt funtad 20 åring drar på sig nåt annat än partyskorna en lördagkväll kl 20:00??

Idag har varit en bra dag, imorse packade jag in barnen i bilen och drog till sydligare breddgrader, närmare bestämt till borlänge. Min make har en arbetskamrat, som har en så himla trevlig sambo. Eftersom våra karlar jobbar samma tider och vi båda har ganska busiga barn så har vi kommit på att vi allt för ofta sitter i samma sits. Så då slår vi våra påsar ihop...
Idag har ju gubbarna sovit eftersom de har jobbat natt, så då träffades vi på förmiddagen och lät barnen leka lite. Skönt, då gick ju dagen och barnen underhöll varandra ganska bra.

På eftermiddagentänkte vi ta en promenad till affären och köpa lördagsgodis, men vi tog oss bara hem till Gammil, sen fick vi ge upp. Det var ju rena antarktisklimatet ute, med isande vindar...
Så vi vände hem igen och tog bilen istället!

Nu ska jag döglo lite på melodifestivalen, även om kvaliten på deltagarna och själva tävlingen är så dålig nu för tiden så kan schlagernörden i mig inte läta bli att kolla....

Trevlig helg

Inga kommentarer: