torsdag 7 februari 2008

hur var det egentligen nu med variablarna???

Jaha, då har det varit lite dålig uppdatering här igen då... får ta och skärpa mig nu helt enkelt...

Igår var jag ju in till Gävle och "skolade" lite igen då. Håller på med en massa statistik och sånt inför c-uppsatsen. jag har ju alltid älskat att skriva uppsatser, så jag har alltid trott att det är en baggis att skriva en c-uppsats. Det är det inte kan jag ju säga! Finns inga som helst likheter med att skriva en "vanlig" uppsats. Det finns en massa regler för hur man får skriva, referera osv och jag är inget big fan av regler precis, inte när det gäller sånt här i alla fall.
Nu hade vi handledarträff igår oxå, för att få lite mer klarhet i vad som är nästa steg. Allt var kristallklart igår, bara hem och börja jobba tänkte jag.
Men nu känns allt helt förvirrat, och väldigt luddigt.
Vet inte i vilken ände jag ska börja, och hur var det nu man la in variablarna i SPSS???
jaja, det här är väl knappast spännande läsning, men det är väl ungefär vad min tillvaro handlar om just nu.

Imorgon skippar jag läsandet och tar mig en nöjestur till gävle, rättare sagt till IKEA.
Och NEJ, jag tar inte upp några beställningar den här gången!!! (Malin var ett undatag)
Nu ska jag nanna lillebror, storebrodern somnade i soffan till bolibompa jingeln!!

Just ja, kom att tänka på ett välanvänt uttryck idag,...
Man saknar inte kon föräns båset är tomt, mmm jag undrar jag!
Är det inte snarare såhär: man saknar inte kon alls när steken väl ligger på fatet!
En liten tanke bara!

Inga kommentarer: