lördag 2 februari 2008

Lördag

Nu var det lördag igen då, veckorna bara glider föbi och jag vet egentligen inte vad jag sysslar med. Magsjukan har i alla fall gått över, och i morse tog jag en chansning och avnjöt enn kopp kaffe på fastande mage. Det finns inget bättre!!!
Nästa vecka blir det lite hårdjobb igen med skolan, ska mata in enkäter i nån slags dataprogram, visst låter det skoj???
På fredagen kanske jag ska följa med mamma och syster på ikea en sväng, som att man inte åker den där sträckan nog med gånger redan... Men det är ju mycket roligare när man har så trevligt sällskap!
Annars ser det ut att bli en ganska tröttsam vecka nu, ska till högskolan två dagar, och den ena dagen kommer jag ha en håltimme mellan 11 och 15. Vad tusan gör man med 4 lediga timmar på högskolan i gävle? Långlunch först och sen en kaffe i fiket, sen då???
Idag var jag hem till mamma och häslade på en sväng, nu när man inte längre betraktas som en smittbärande kräkspridare får man ju komma ut lite mer.

Nu sitter jag och väntar på att pojkarna ska komma hem så vi kan ha myslördag, tänkte vi skulle duscha och äta nåt gott på kvällen och sen läsa massor av böcker uppe i sängen alla tre...
Det är det bästa Ivar vet, att läsa många böcker, han skulle säkert kunna läsa hela natten om han fick. Det har han efter mig, jag kan läsa mig genom en hel natt om jag hittat en bra bok.

Tänkte bara tipsa om en bra film, Juno heter den och handlar om en tjej som blir gravid när hon är 16, så otroligt charmig och rolig film. Ladda hem den nu, eller vänta tills den släpps på dvd för all del om ni är av den lagliga sorten.

Nu ska jag röja av lite här innan kidsen kommer hem..

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att vara frisk va? Man uppskattar det så mycket mer när man varit sjuk nyligen.
Det var inte så krångligt med enkäterna... men det kommer bli långtråkigt sen när man ska sitta med alla till uppsatsen. Suck.
Jag har oxå sett den filmen, riktigt söt.