lördag 2 maj 2009

Valborg!!


Sköna Maj välkommen!

Helgen har väl varit helt fantastisk?
Vilket väder, rena sommarvärmen. Det finns väl inget som får en på så gott humör som fint väder. Lägger man till några kalla öl och ett gäng härliga vänner så har man en bullseye.


Spännande med brasan tycker Ivar!

Valborg firades hos våra underbara grannar i goda vänners lag, syrran och hennes kille var oxå där, och så Thomas och Pernilla. ( som för övrigt gör en saffranspannacotta to die for)
Aron sov hos farmor, så Ivar följde med oss själv på festen. Han skötte sig exemplariskt, och somnade gott på Carro och Mannes stora soffa runt elvasnåret.

Fredagen spenderade vi i solen, åt en god lunch hos mamsen, och moster hittade grodrom som barnen inspekterade med spänning...
Just ja! Apropå rom så frågade Ivar mig den där jobbiga frågan om pappafröet och mammans mage och bäbisar, ja ni vet! "hur går det egentligen till mamma? Fröet ligger ju i snoppen, så kissar pappan på mammans mage då?" "ährm.... njae inte riktigt Ivar" säger jag och har ingen aning om hur jag ska ta mig ur diskussionen med hedern i behåll. Ja herregud, till slut tappade han tråden, och jag kunde andas ut. Det där med kramar och så blir det en bäbis och sånt skit tänker jag inte dra, då tror han väl att mamma och pappa gör barn hela dagarna i ända, och man kan ju tänka sig hur det låter när han sen berättar det på dagis... jisses...

Idag har vi haft treårskalas för prins Aron, en helt underbar dag för kalas och jordgubbstårta, eller hur? Bilder kommer imorgon, nu ska jag sova för imorgon börjar jag jobba!

2 kommentarer:

Caroline sa...

GRATTIS!! Älskade gosigaste Aron på 3-års dagen.
Hoppas vi ses snart!
Kramar Ella, Caroline, Markus

Sofia sa...

Ett tips, som jag fick av en barnläkare, de finns en bok (på bibblan eller att köpa) som heter Håkan Bråkan och bäbismysteriet :) Den ska visst förklara allt väldigt bra med bilder och de va helt godkänt från BVC att använda den till barnen. Aline frågar också om hur de går till.. så jag ska fixa hem den :)