tisdag 28 april 2009

8 veckor my ass

8 veckors semester är räddad.... ( i alla fall för marcus, jag måste ju jobba ändå)
Asfalten är borta, hackad för hand av mig och Marcus, med spett och slägga... det ni!
Det är riktigt grovarbete det, och jag kan lova att det känns i ryggen.
Nu väntar bara resten av grovgörat...
lasta upp asfalten på traktorvagnen och köra till tippen, kratta grus, jämna marken med en sån där grej som hoppar ( ni vet, en sån där hoppplattare) och sen på med nytt grus och kratta ännu mer.
Ja du, det är inget jag ser fram emot direkt, it´s a tuff job, but someone´s gotta do it... liksom

imorgon väntar tenta i Buddhism och hinduismkursen, känns inte så jättebra faktiskt, men jag hoppas att jag grejar den så jag slipper omtenta sen.
Snart valborg, hoppas på finväder för vi har tänkt grilla minsann, och så planeras det för fullt för kalajs här i gården. Lilla, lilla Aron fyller ju 3 år på söndag och blir ju för stor för att vara mammas lilla bäbis längre. Det känns både lite vemodigt och stort..
Vemodigt lite på samma sätt som man känner inför kattungar, att dom är ju söta när dom är små men sen går allt så fort och så är dom stora.
Stort för den underbara känslan av att JAG har en vacker liten pojke som växer och utvecklas och att jag får vara med och uppleva allt han är och inte nog med det....
Jag har ju TVÅ helt fantastiska små pojkar härhemma, lyckliga jag!!!

Inga kommentarer: