söndag 12 april 2009

förändrat läge...

ja igår var det stöddigt minsann, idag? not so much.
Det regnar.
Bara det liksom, jag skulle ju sitta i en solgrop och sola min bleka nuna hela veckan ,vad är det frågan om.
Sen har jag surt får erfara att jag närmar mig 30 med stormsteg ( tre år går fort serrni).
Tydligen är man inte lika ung och tålig längre. Borta är tiden då man kunde leva på öl en hel vecka och ändå må prima. Nu... magkatarr...
Så nu får jag betala för glada dagar, nu blire ölfritt resten av veckan och bara kokt potatis att äta.... Äh... Trodde ni verkligen det? Det finns nåt som heter bit ihop och kom igen då, och det är mitt livsmotto. Man kan inte bryta ihop för minsta krämpa, livet är för kort för det. Vi kommer ju hem till vardagen igen sen, då får jag väl ta igen mig då istället.

Imorgon drar vi längre uppåt, tror jag i alla fall, geografi är inte min starka sida, men visst ligger väl Åre ovanför Östersund? Jo så måste det ju vara. Där hoppas jag att solen tittar fram igen.
Jag hoppas även att reorna dragit igång inne i Åre, så det kan bli lite shopping.

Har glömt sladden som man överför korten med, så dom får ni vänta på...
Återkommer med mer smaskiga detaljer ur mitt otroligt spännande liv. Ha ha...

4 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Don´t be sad. Här regnar det som fan idag också.. skitväder rentutsagt!

Stolt Mamma sa...

Och förresten... ta med en toapappersrulle ut på fjället bara så är det ju "safe". Bara att gräva en grop i snön om nöden sätter in.. =)
Näe skämt å sido som det så fint heter, hoppas du kryar på dig snart!

Eva-Britt sa...

Missade du lektionen i skolan som berättade att magkatarr kan fortsätta till blödande magsår. Du får lov att ta varningstecknen på allvar.

Fru Bes Blogg sa...

hörru! Gnuggar du arslet i min soffa då jävlar!! don´t mess with a paketutkörarchaufför du!