måndag 20 april 2009

det som göms i snö

Äntligen hemma igen!
Hur trevligt man än har det på bortaplan så är det ändå alltid bäst hemma på nåt sätt.

När vi kom hem möttes vi av en bedrövlig trädgård... Det som göms i snö som det så fint heter.
Gården var full av strandade vinterleksaker, blandat med löven vi missade i höstas och leksaker från förra sommaren.
Dagen har alltså spenderats i trädgården, med att kratta, bränna, rensa, kasta, plocka ihop...
Höjdpunkten var när studsmattan äntligen skulle monteras upp, eller i alla fall var det höjdpunkten för pojkarna. Jag och Mackan var väl måttligt roade av skruvtvinannde och fjäderdragande, men nu står den i alla fall där. Pojkarna har nött den ordentligt i dag kan jag lova.

Imorgon fortsätter slavgörat. Då är det hallonhäcken och äppelträden som ska få sig en körare. Sen ska allt skräp till tippen och vintergrejorna ska magasineras hos storebror med jättehuset.
Känns skönt att få städa ut vintern äntligen.
Sen väntar huset...
usch det känns drygt. Fönster ska putsas, vinterkläder stoppas undan, skåp städas, lådor dammsugas. Förr vädrades ju alla kläder oxå, men det hoppar jag nog över (hör hur gammelmormor vrider sig i graven). Är ändå less på kläderna innan dom är i nåt behov av att vädras...

Nä , nu har min nattsömnige förstfödda tagit plats i soffan, han anser tydligen att han sovit klart nu... så nu blir det slut på datalullandet. Ska passa på att prata lite med honom, han säger så roliga saker när han är lite halvsovande.

1 kommentar:

fröken Sätterlund ✯ sa...

Ha ha det såg lika ut hemma hos oss :) Jag svär varje vår att jag inte tog mej i kragen och gjorde fint innan snön kom... På torsdag kommer värmen sägs det och då ska jag kratta och dona :)
Kram Therese