lördag 25 april 2009

familjen flitig

Trädgårdsarbetet fortsätter, dag efter dag...

Idag har det grävts på framsidan, vi har grävt bort en del stenar som låg kring nån ful buskrabatt som inhägnat entren så att den sett näst intill oigenomtränglig ut.
Nu kan man i alla fall hitta till dörren.
Det började i höstas, då stod det 5-0 till mig i kampen mot buskarna... nu står det 9-0 till mig ( och Mackan såklart) Fast buskarna tog livet av en spade, och min rygg och skottkärran.... men nu jävlar är dom väck. Thank god!
Nu ska det ner nya buskar, paradoxalt nog. Det ska ner en tuja på varje sida om dörren, samt två runda små buxbom under dem och så ska det täckas med bark. Det kommer bli fint.

Sen har vi ett något större projekt på gång, nämligen att gräva bort asfalten på uppfarten och byta ut den mot grus istället. Asfalten ser ut som en nyplöjd åker. För er som inte är bönder så kan det väl ungefär jämföras med en puckelpist...
Kan ju bli kul!
Marcus provade att hacka bort lite med spettet idag, och det funkade. Eftersom han har 8 veckors semester i sommar så borde det väl vara realistiskt att han får bort all asfalt då??? Eller? Så spar vi in lite på kostnaden att hyra in en grävare...

Sen ska vi lägga plattor istället för gruset framför dörren, men vi får se om det hinns med i sommar. Vi har en del projekt den här sommaren, och jag jobbar ju heltid hela sommaren...
Men som sagt, mackan har ju 8 veckors semester (låter jag bitter?)

Nu ska jag sluta surfa och göra det jag egentligen borde, nämligen plugga... suck

Inga kommentarer: