torsdag 7 maj 2009

Ortopedsyrran....

Min första arbetsvecka som heltidsanställd har verkligen tagit på krafterna, man somnar gott på kvällen kan jag lova! Att kliva upp 05:30 varje morgon är väl inget nytt under solen för många av Er, men jisses vad det är ovant för mig. Som tur är så längtar jag nästan till jobbet, tycker allt är helt fantastiskt roligt och intressant så dagarna går fort. Idag har jag säkert lärt mig 100 nya saker, och lärt känna ännu mer nya människor. Sånt är alltid roligt!
Nu är jag ledig hela 3 dagar, men då ska vi slita vidare med uppfarten här hemma. Så det blir till att skotta grus och lasta asfalt hela helgen. Imorgon står det storstädning på schemat, just nu är det så att man får skrapa av gruset av fötterna innan man lägger sig i sängen (nästan i alla fall) och dessutom har vi en hund som tydligen fått för sig att byta hela jävla håruppsättningen nu. Det är tur att vi valde hund efter färgen på golvet... ha ha

Nä nu blir det till att gotta sig i soffan en stund, titta på medium och trycka godis. Har köpt en marabou amigo, dagen till ära för att Fira att jag har sovmorgon imorgon. Räknar med att barnen ska sova länge, dom har sovit till åtta hela veckan nu när jag jobbat. Snusat så sött i sina sängar, medans mamman är tvungen att kliva upp på det kalla golvet... Bara för det kommer dom med all säkerhet vakna i ottan imorgon. Men då får minsann Marcus kliva upp, han har ju sovit länge hela veckan... Ha!

1 kommentar:

Jessica sa...

Vad roligt att du börjat nya jobbet! Min bästa kompis syster är ortopedsyrra nere i Uppsala så jag får höra alla inside scoops om sjukhuslivet..:)
Mange hälsar och tackar "Gun" för smalbenskicken=) och även att vi har wienerbröd redo ifall ni skulle vara sugna på fika någon gång!
Stor kram