lördag 29 november 2008

Gnäll från psykomamman

Åh vilken härlig start på helgen...
Jag tror dom har varit i luven på varandra sedan dom vaknade, är så trött på gnället, pipet och skriket. Åh sen det där eviga skvallrandet, Ivar gjorde si, Aron sa så...
Ni skulle hört mig nyss, fick ett litet spel och skrek "men slå varandra blodiga då för fan, så plåstrar jag ihop er sen...". Jag menar, vilken kanonmamma man är, pedagogisk och tålmodig, och vilkent fint språk jag lär mina barn.
Till mitt försvar måste jag säga att jag fick sova i Arons säng i natt, eller i alla fall halva natten, andra halvan trängdes jag med båda pojkarna i min halva av sängen medan Marcus slumrade sött på sin sida alldeles själv. Precis som vanligt med andra ord.
Tror aldrig jag varit så motiverad som nu att köra 12 mil för att jobba hela helgen utan betalt . Jo, jag menar det. Då får man i alla fall skita ifred....

Just ja, hoppas Er adventhelg blir mysig, själv ska jag antagligen tömma lite stomier och mäta lite urin strax innan adventsfikat. Men ja ä int bitter....

1 kommentar:

Svea sa...

Du äntä ensam. Du skulle hört mig härom dagen: "nu oooooooooooooorkar jag inte mer. Nu har jag varit snäll mot er hela dagen, nu får ni faktiskt vara snäll mot mig!"
Öh, moget...