söndag 30 november 2008

Adventsmys

Idag är det lite andra tongångar från gnällmamman!

Har jobbat hela helgen (praktik egentligen, men jag har redan hand om egna patienter) och sovit kvar hos supersnälla Veronica i Gävle. Därav har jag hunnit sakna mina små busfrön en hel del och det var otroligt skönt att komma hem till familjen igen.
När jag kom in så gömde jag mig i köket så pojkarna fick leta på mig. Då säger Aron "mamma, va du här hela tiden?" Han trodde jag gömt mig i köket hela helgen. Hur söt får man bli?
Sen tände vi första ljuset i adventsljusstaken och hade lite adventsfika. Vi passade även på att träna inför julen och dansade ringdans i köket, sjungandes "räven raskar".
Ibland är allt så harmoniskt här hemma. Allt flyter så fint.
I kväll var det en sådan kväll.
Nu ska jag och Smörgåsen (Åsas påfund, tror det är en avancerad form av Mackan) dricka lite glögg och mysa i soffan. Vi har sovmorgon i morgon...
Livet leker!

3 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Skönt med sovmorgon!Och skönt med snälla barn =)

Stolt Mamma sa...

Ja, det är ju bara ca 7 spjälor ovanför trappen jag målat..och jag bävar inför resten!! Jag slipade av lite med sandpapper, typ ruggade upp ytan. Sen målade jag och det ser då bra ut =)
Du får komma och kolla sen!Toaletten är klar oxå..där uppe alltså!

Svea sa...

Klart att det är en avancerad form av Mackan! Avanverade killar behöver avancerade smeknamn!
;)
Kram!