måndag 17 november 2008

dofter...

Nu har vi dator igen, men den är fortfarande inte helt frisk. Vi måste bränna ut bilderna och så, sen ska vi installera om allt, eller nåt sånt...

Jag läste min systers blogg idag, och tänker anta hennes utmaning.

Vilka är dina fem "hemmadofter" såna där dofter som gör att man känner sig varm inombords utan att man riktigt kan säga varför.

1. snusa på mina barn så klart, gärna när dom är helt nysovda och varma
2. doften av mognande kornåkrar. Påminner så mycket om barndomen
3. doften av julgran
4. cigarettrök en kall vinterdag, vet inte varför men jag tycker det doftar underbart gott
5. när det luktar sådär starkt om syrenerna en ljum sommarkväll. Jag hade en syren utanför mitt sovrumsfönster när jag var liten, så det påminner nog om det.

Det finns så mycket mycket mer oxå, men det här var dom första jag kom att tänka på.

ja det var det... just ja, ambulanspraktiken var helt underbar. Verkligen roligt, och ett helt annat sätt att jobba än vad jag gjort tidigare. En annan sida av vården, lite mer ... hmm.... basic, typ. Alltså inte en massa tjorv runtom, bara ren och skär patientvård, så snabbt som möjligt. Härligt.

Inga kommentarer: