tisdag 18 november 2008

frosseri borde inte vara en dödssynd

Nä verkligen inte, särskilt inte då jag personligen frossar i mat de gånger jag har lite tråkigt, och den här veckan blir det lite för många timmar att slå ihjäl.
Som igår tex då jag blev lite småsugen på kvällen, drog till konsum och impulshandlade lite gotta. Fast så hade dom inte just den glassen (Sia maple walnut) jag ville ha, inte heller den osten (XO) jag ville ha. Till slut fastnade jag för ölkorv, så jag köpte hem inte en, inte två men tre härliga korvar...mmmmm

Härom nyssen blev jag hungrig igen, men det fanns nästan inget gott alls hemma men av det jag hittade lyckades jag komponera en riktig tiopoängare.
Det blev råstekta rotfrukter (morot och potatis) och kycklingfilé med balsamicosås. Bortsett från att jag fick steka i smör (massor) istället för olja och att balsamicosåsen innehöll inte mindre än 3 dl grädde, så var det ju en ganska nyttig lunch... eller?
Fasen vad gott det var!
Nu kanske man skulle överväga att ta en promenad så att grädden inte sätter sig på höfterna, men nej då inte jag... jag lutar mig tillbaka i soffan och tar mig en liten lur på maten i stället. Livet är sköööönt.

Man skulle nästan kunna misstänka att jag är gravid, men så är inte fallet kan jag lova, så ni kan sluta hålla andan nu.
Fast nu när jag tänker på det, så var det kanske inte så konstigt att jag gick upp över 30 kg när jag väntade Ivar... 9 månader av sånt här ätande kan ge det resultatet...

Nä nu ska jag fortsätta med den där lilla luren...

Inga kommentarer: