måndag 8 december 2008

Varse(l)god

Visst serru. Lagom till jul tänkte SSAB komma med en fin liten julklapp, vi varslar!
Hur tänkte dom då?
" Kära anställda! I år ville vi verkligen sätta fart på julefriden där hemma i stugorna, lite nytänkande har aldrig skadat. Vi tänkte så här, den där julskinkan har vi kört med i så många år, let´s do something crazy.... let´s varsla lite!!!"
Istället för julskinkan får ni i år ett litet brunt kuvert med uppsägningspapprena, vad fint av oss på det här storföretaget va? Dessutom bara för att det verkligen ska kännas så investerar vi dom miljarder vi hade över i nya maskiner, så nu måste vi ju dra in lite nån annanstans.

God jul önskar vi i ledningen..
ps. vi tänkte att vi skulle överraska er lite, så vi meddelade pressen först. SURPRICE!!! ds.

Vill bara tillägga att vi inte vet än om Mackan blir varslad eller inte, men om han blir det finns möjligheten att ni ser mig på gatorna i gagnef framöver, iförd kortkort kjol, för att skrapa ihop lite till hushållsekonomin. Mackan står ju trots allt för mer än hälften av vår inkomst härhemma, och jag vet ju inte än vad jag ska pyssla med efter examen.
Ja ja, det fixar sig alltid.
Som farfar alltid sa, "vi lever på kärlek och vatten".

2 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Je herre gud det är helt sjukt! Hoppas inte Mackan blir varslad...men släng ut lite pensionärer istället så att dom får behålla arbetskraften..

Fru Bes Blogg sa...

Men fy fan vad tråkigt!! Dom varslar ju hej vilt nu, så nu är man inte säker nånstans!!

Ja jag känner igen dig nu efter din lilla ledtråd, zzzznarkningarna!!Haha du kunde snarka du. Men det var tur att du vande mig, för nu har magnus också börja snarka, men jag åkte direkt in till apoteket och köpte snarkplåster så nu är det tyst i sänghalmen haha!

Vad fort tiden har gått, tyckte det var alldeles nyss vi låg där. Inga fler på gång eller?

Va kul att du följer min blogg, du är SÅÅÅ välkommen så!

Hoppas Ni inte drabbas av varslet och så får ni ha en UNDERBAR jul!

/Fina