onsdag 3 december 2008

snömonstret har anlänt...


Japp, idag kom hon, vår nya lilla pärla.

Skotern!!!
Vi har inte bestämt nåt namn ännu, men jag lutar åt Tootsie...

Äh, herregud... så stort var det inte, tycker den ser ut ungefär som den förra, kanske lite snyggare. Men ni kan ju tänka er hur läget har varit här idag. Förväntan har legat i luften som en tjock tvåtaktsrök. Marcus har varit alldeles tossig och barnen har aldrig haft så bråttom hem från dagis.
Ja, annars har det varit lugnt och skönt idag. Jag älskar när vintern kommer sådär plötsligt och man vaknar till ett landskap som ligger under ett dovt vitt täcke. Allt blir så härligt mjukt. Världen blir lite tystare, lite mjukare inramat på ett sätt som gör att man känner sig inbäddad i bomull.
Jag och pojkarna gjorde en snölykta utanför dörren, dom stannade ute och lekte lite själva sen och kom in med kinder som lyste härligt röda.
Mina ungar är riktiga uteungar....
Nu har jag lämnat dom till mamma, dom ska sova där för jag åker till Gävle tidigt imorgon.
Så nu har jag haft lugna gatan på kvällen, bundit en dörrkrans av enris och lingonris, duschat länge, dragit på myskläder och ätit salta pinnar tillsammans med Doris i soffan.

Nu ska jag krypa till kojs, bilen går kl 04:45 imorgon. Hoppas jag sitter i den då...

1 kommentar:

Stolt Mamma sa...

GRATTIS! Hur mycket vägde hon och hur lång är hon? Ska ni ha dopceremoni så man får komma på fika?! =)
Du skulle sett Chrille, han studsade minsann lite smått härinne oxå när han hörde skotern utanför. Konstigt det där, män och motorer...