lördag 6 december 2008

stackars lilla mig

Ja, vad blev då resultatet av denna självplågan jag pysslat med den sista tiden?

Feber....

Jodåserrusåatt (som Åsa skulle sagt) vaknade jag inte med dödsfebran i morse? Som ett brev på posten. Det där påståendet om att sömn är viktigt, det kanske ligger något i det trots allt. Från och med nu ska jag nog försöka hålla fast vi att försöka få åtminstone 6 timmar varje natt.



Idag har jag varit uppe i alla fall, vi var ute på fm och åkte pulka och byggde snögubbar. Sen däckade jag i soffan en liten stund.

Nu håller jag på julfrossar i soffan. Det är ett program på tv:n nu med några skönsjungande damer som klämmer ur sig julhit efter julhit så jag får ståpäls. Till det fick jag ju bara lov att ta en mugg glögg och en pepparkaka. Kan det bli härligare?

Så fick jag lov att (hmm hur var det där med det där förslaget, törs man knysta om att man kanske ev har laddat hem något eller kommer säpo störta in här då med hela insatsstyrkan?)

Hur som haver så har jag "fixat" lite fläskig julmusik så nu ska jag dra på The Pogues- fariytale of new york på högsta volym och bara njuuuuuta...

Det är världens bästa julsång, helt underbar på alla sätt och det är oxå en låt som verkligen är starkt förknippad med min uppväxts jular eftersom pappsen lyssnat på den på repeat ungefär heeela kvällen efter att klapparna var delade. Jag kan riktigt se honom framför mig när jag hör den, hur han sitter i soffan och bara myser och så säger han alltid " jahapp, nu är det ett helt år kvar till nästa jul". Alltid så optimistisk min papps.



Trevlig kväll på er, önskar en "stackarsmigjagärsjuk" Malin

2 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Krya på dig!Du får se det här som en chans att vila lite.. =)
Jag älskar också den låten. Hade den med mig på mp3 till Thailand då jag var där.
Spelades på högsta volym, när jag låg i hängmattan och tog en cigg på julaftons morgon =)

Svea sa...

Nu är jag också sjuk... Igen... När jag skiten gå över?!