måndag 2 juni 2008

IKEAs grundare och sjukt barn

den här soliga sommardagen har jag spenderat i skolbänken, och så kommer jag även göra imorgon och på onsdag. Inte så kul kanske, men kursen är ruskigt intressant.

Bland annat har jag lärt mig att Ingvar Kamprad i sanning är en stor man...
Visste ni att han har inrättat en krisbredskap som gäller för världens samtliga IKEA varuhus?
Den är så utförlig att den överglänser de flesta skolors och vissa sjukhus beredskaper... otroligt!!!
Tex är alla hyllor i skyltningen försedda med tippskydd, ifall det skulle utbryta kaos i varuhuset, eller för den delen om små barn får för sig att klättra... Alla IKEAs varuhus har utbildat personalen för eventuella utrymningar. Ja å så har dom en hel del andra fantastiska lösningar ifall olyckan skulle råka vara framme.

Nu undrar ni kanske varför vi läser om IKEAs grundare på sjuksköterskeprogrammet.... det gör vi inte. Men vi läser katastrofmedicin!!! Mycket intressant, och helt klart värt ett par timmar i skolbänken en solig dag.

Nu har jag dammsugit nedervåningen, vet egentligen inte varför jag gjorde det, det kommer ju vara lika skitigt imorgon igen!
Det är ganska fascinerande hur mycket lort två barn och en hund kan åstadkomma under en dag, det lägger sig liksom som en sandig hinna över golven.

Lilleman är sjuk oxå, han vaknade med 39 graders feber imorse och har varit riktigt hängig idag, nu på kväller la han sig tom självmant i sängen, då är han krasslig.
Han vill att jag ska sjunga luciasången när han ska sova, tro mig när jag säger att det tar emot så här i högsommarvärmen... macia säger han... sötnosen.

Aron är lortig och glad som vanligt...

Ivar har hästsvans, eller hårdrockstofs som han kallar det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på sig!