tisdag 10 juni 2008

grattis mackideus


I morgon fyllar min älskade make 28 år... närmar sig 30 med stormsteg!
Grattis conan marmarian!!!
Som vanligt kan ju inte jag ha några överraskningar utan fick lov att ge honom presenten redan ikväll, en jättefin huvtröja som jag köpte i dag, han blev jättenöjd (såklart, hur många erkänner att dom är besvikna för presenten???) men han kanske skulle byta storlek imorgon.
Det finns så himla mycket fint att säga om min marcus, men jag vet att han skulle bli generad om jag höll på skriva ur mig min kärlek till honom här. Det är vår personliga egna...
Fast nåt kan jag väl få sliska till med? ( alla som känner mig vet ju att jag inte är den där romantiska typen) Min marcus är en underbar människa, en otrolig make och pappa såklart, men även en väldigt lojal och omtänksam vän (jag borde veta, jag är ju han BÄSTA vän) Äh det låter som att jag håller på skriva ett tal till någon som ska fylla 50 eller nåt.
Vi säger såhär istället, det finns inte ord i världen för att beskriva vad han betyder för mig...

Idag har vi äntligen fått upp skyddsnätet på studsmattan, ganska skönt kan jag säga så man slipper stå brevid och passa barn som kommer för nära kanten. Snacka om att sommaren skulle bli förstörd av ett benbrott. Hua!!!
Nästa helg är det midsommar, den här helgen blire 30-års fest. Ska bli superskoj!
Fast så kommer man till det vanliga dilemmat, vad tusan ska man köpa för present? Förslag mottages gärna!! Tjejen som ska bli tant är en ganska aktiv tös, gillar att pyssla i trädgården, promenera, cykla, baka (tror jag i alla fall, har för mig att man brukar få gofika där). Sen är hon intresserad av inredning och vackra ting.
Så där har ni lite att gå på i alla fall. Har en del idéer men tar mer än gärna emot tips som sagt.


Nu ska vi kolla på fotboll och äta chips (som sig bör vid fotboll), jag blir alltid så intresserad när det blir mästerskap, jag är en jävla hycklare för egentligen tycker jag fotboll är boooring!!

Over and out som syster brukar säga

3 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Antar att det är Lisa-flisa som fyller tant?
Kanske en bok om rosor till hennes nya rosenrabatt....
Eller kanske boken som Leila precis släppt om bakverk och sånt...
Hörs da!

ivaron sa...

Nej lisa är ju 75:a så hon är redan tant.. hi hi, nä det är fru stenback som fyller år...

Unknown sa...

mateus porslin kanske!? de har ju mkt fint