fredag 13 juni 2008

sent ska syndaren vakna

Mina barn är dom vackraste små varelserna som finns,
Jag har verkligen insett det nu de senaste dagarna hur otroligt fina mina barn är
Sent ska syndaren vakna (eller hur är det nu man säger)
ibland blir man så hemtam att man inte ser att det vackraste finns alldeles framför näsan.
Jag älskar mina barn, och jag älskar att vara med dom, men på sista tiden har det bara varit arga mamman, mamman som inte orkar leka, mamman som är irriterad och stressad... mamman som inte haft TID för det vackraste....
Vet ni vad det värsta är?
Jag har haft tid!
Det inser jag först nu när jag jobbat heltid hela veckan, jag har missat hela deras dag, jag har inte sett dom vakna, inte sett dom leka efter dagis. Jag har verkligen saknat dom.
Det hela handlar om att jag inte tagit vara på tiden, och vad är det första man får höra när man fått barn?
" ta vara på tiden, dom växer så fort"...
Fan!
De här dagarna har det handlat mer om kvalitet för min del, jag vill lägga barnen för att få snusa på deras hår lite extra, jag vill att dom ska klänga på mig när jag kommer innanför dörren, jag vill höra allt om vad dom gjort på dagis, jag vill höra deras babbel vid matbordet...
Varför har jag inte insett det här tidigare? Tiden går faktiskt så himla fort, och jag kommer alltid ångra om jag inte tog vara på den underbara tid vi har just nu... Jag får ångest när jag tänker på hur det varit,
jag har tagit mina barn för givet!!

det är kanske så att man inte vet vad man har förän det inte är så självklart längre
Men nu blir det ändring, nu mina små gossar (och den stora oxå för den delen) ska jag uppskatta de små tingen i vår vardag....
Nu ska vi ta vara på tiden, nu ska jag banne mej tom leka med bilar... cross my heart and hope to die


1 kommentar:

Sussi sa...

Hej Doris matte :)
När får man lyssna på hjärtat då? kan tänka mig att det är en upplevelse som heter duga.
Går man på fler ultraljud än ett???
Jag vet verkligen ingenting om någonting, hahaha!

Kram!