torsdag 15 april 2010

latmat

Fan. nu har det varit dåligt med maten härhemma ett bra tag...
Det känns som man levt på korv och köttbullar och andra halvfabrikat den senaste tiden. Är så less på korv att jag kan spy.
Kvällens delikatessmåltid är ett ypperligt exempel på totalt fantasilöst matlagande.
Hamburgare och makaroner.... fy fan. Jag har iofs jobbat mycket och det är lite halvdrygt att dra igång med långkok när man kommer hem med hungriga barn från dagis kl halv 5. Sen har det ju varit så fint väder. Inte vill man stå inne ochrulla köttbullar då? Längtar efter grilltider, så man kan stå ute och laga mat.

Nästa vecka tror jag vi får börja med att göra matsedel igen, så det slipper bli sista minuten hopkok 5 minuter innan samtliga familjemedlemmar ryker ihop pga lågt blodsocker.
Barnen klarar sig, dom är ju otroligt nöjda med maten som den är. Halvfabrikat är ju rena heaven. Men jag hatar det.
Min personliga åsikt är egentligen att halvfabrikat är för lata människor.
Tex pulvermos. Fy fan! Jag hatar pulvermos, är nästan allergisk mot skiten. Det tom luktar ju som skit. Tyvärr måste jag motvilligt erkänna att det står en förpackning i mitt skafferi, men jag skyller på Marcus där. Han är helt ok med pulvermos.
För att inte tala om köttbullar. Mina egna barn skriker rakt ut när jag gjort hemrullade köttbullar, "vi vill ha vanliga köttbullar". Vanliga köttbullar? Vad är det jag har missat???

Nä nu blir det att ta i med hårdhandskarna igen på matfronten. Nu får det bli lite ordentligt igen. Redig husman för hela slanten!

Inga kommentarer: