söndag 20 december 2009

nattsuddar

Uppe i varv efter jobbet. Ingen familj hemma. Ingen att prata om dagen med.
Har bakat kakor, lite sjukt att baka kakor mitt i natten kanske, men jag finner det ganska meditativt ibland. Snusat, lyssnat på radiohjälpen och bakat kakor.
Nu ska jag försöka sova, men jag misstänker att jag är både sockerkickad och speedad av bakningen. Dessutom hör jag så många konstiga ljud när jag är hemma ensam.
Jobbar kväll imorgon oxå, så jag missar grabbarna när dom kommer hem, det skiter jag i för jag tänker väcka dom när jag kommit hem. Väcka dom och nattsudda lite tillsammans med dom!
Dom är så söta på natten om dom råkar vakna då. Så rosiga med kuddstreck på kinderna. Luktar så mysigt! Nysovda på nåt sätt. Sen pratar dom en massa tok och tycker om att ligga nära nära och kramas!
Nattbarn, mysigt!
Nä nu tror jag att jag kände ett ryck i ögonlocket, kan det vara sömnen som smyger sig på månne?

Inga kommentarer: