fredag 18 december 2009

falling down...

Fy för julhandeln säger jag bara!!!!
Trodde det skulle vara rätt lugnt på kupolen på förmiddagen idag, det var ju trots allt en helt vanlig arbetsdag för de flesta.... Jag trodde fel!
Svettigare och svettigare med stirrig desperat klappletarblick lotsade jag mig fram mellan andra likasinnade, men även såna som faktiskt såg ut att ha trevligt. Dom där som har förmågan att strosa runt och titta lite i lugn och ro, helt opåverkade av julstress och svettiga folkmassor.
Har ni sett filmen falling down,( den där Michael Douglas får ett psykbryt och skjuter vilt omkring sig efter en stressig morgon i en bilkö) ungefär så kände jag mig idag.
Hungrig till tusen, med en begynnande huvudvärk och alldeles för mycket kläder på. Det var inte aktuellt att avbryta sig för att gå och ta en bit mat och kanske andas lite, oh nej för jag skulle hellre dö än sätta mig på allmän plats och äta ensam. Bara ensamma mäniskor sitter själv och äter, ensamma konstiga människor. När klockan var närmare kvällsmat än lunch körde jag förbi driven på donken och beställde en qp och en stor kaffe. Bättre att äta i trafiken och vara en trafikfara än att äta ensam. Så är det bara!

Nu har jag slagit in lite julklappar, målat en tavla, bytt i sängarna uppe och tvättat 2 maskiner, hälsat på gamla farmor och fikat lite med henne, varit hundvakt till dampschäfern Chelsea (som inte ens låter en skita ifred) och tänt i pannan. Allt detta har skett efter 16:00. Fan vad jag är effektiv när jag är ensam. Imorgon har jag tänkt hinna med att skura lite här nere innan jag ska till jobbet.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Måste bara kommentera de där med att äta ensam.. :P Jag är en som gärna gör de, jag kan be mina väninnor att inte följa med för jag älskar att gå och shoppa själv, är så skönt att slå sig ner ensam och äta i den takt man själv vill, skönt att gå de affärer jag vill i min egen takt och prova hur mkt jag vill utan att skynda mig för nån annan vill till en annan affär. de är SKÖNT att vara ensam, speciellt om de är mkt folk ute ;P jag är en såndär "ensam" "konstig" människa, och de är självvalt och jag njuter av de, kanske fler av de som är ensamma som känner som mig :D

ivaron sa...

Jo, handlar gör jag oxå gärna själv, problemet är bara att jag är så himla ambivalent och behöver nån som hjälper mig bestämma. Jag läste någonstans att bara trygga människor klarar att sätta sig på ett ställe och äta själv, så det säger väl egentligen mer om mig än om dig att jag inte kan det. Jag tycker bara det känns så himla obekvämt, som att alla tittar på mig och undrar varför jag sitter där alldeles ensam. Precis som du säger så är det säkert fler som sitter där ensamma som faktiskt vill det. Vad är det det kallas nu igen, fördomar ja!! Fy det har man alldeles för många ;-)