onsdag 5 augusti 2009

saker som får mig att....

Har ni hört den låten av JustD (sjukt bra band för övrigt)? Dom berättar typ om alla saker som får dem att flippa.
Jag har en hel del just nu som får mig att känna att enda utvägen snart är att ta bilen och köra ner i den i älven, veva ner alla rutorna och spänna fast säkerhetsbältet extra hårt.

En jävla mygga!
Hur är det ens möjligt att en enda jävla mygga kan låta så förbannat mycket.
När jag efter en kvarts eftersök fått fatt i myggfan och lyckats mosa den så dröjer det inte lång stund innan helvetet upprepar sig. Men den här gången sju resor värre.
En fluga!
En enda fluga, som flyger runt härinne och låter som ett helt jetplan. Skillnaden är att flugan är mycket snabbare än myggan. Jag har jagat, jag har smygit, jag har tamejfan till och med lockat.
Flugan är tydligen smartare än jag. Jag är fett ägd av flugjäveln för så fort jag tänder lampan sitter den stilla och bara avvaktar och lurar, men när jag släcker den och tror att det äntligen är över så kommer den tillbaka.
Förbannat! Jag som ska upp och jobba imorgon.
Ännu sjukare är att jag tar mig tiden att slå på datorn och skriva ett blogginlägg om just detta!
En fluga! Hur sinnesrubbat är inte detta?
I´m telling you, det här kommer bli en natt som går till historien! Jag tänker inte ge mig förän flugan är död, om det så tar mig hela natten, so help me god!!! Sen ska jag gå ner och elda upp helvetet.

Förresten, har ni sett filmen falling down? MMM precis så nära är jag ett sammanbrott just nu.
Skicka in en spindel oxå bara så är min natt komplett!

Nu... nu hämtar jag det tunga artilleriet, nu jävla åker IKEA-katalogen fram så ska flugjäveln få vad den förtjänar!

1 kommentar:

Jessica sa...

Känner igen det där! Konstigt att vissa dagasr bekommer ingenting en och nästa kan man få ett psykbryt på en liten sketen fluga!

Skratatde åt din kommentar på min blogg om att Marcus kommit fram till samma slutsats! Haha! Sönt att man inte är ensam som pervo=)

Tycker det är hög tid snart för en dejt.. Eller vad säger du? lovar att wienerbröd serveras iaf..