söndag 23 augusti 2009

lekisstart och tandlossning

Oj vad längesedan jag skrev i bloggen. Skäms på mig!

I morgon börjar min stora kille lekis ( som man inte längre får säga, för det heter ju minsann förskoleklass nu, något som för övrigt känns otroligt tillkrånglat och onödigt långt för små barnamunnar.... vad var det för fel på lekis egentligen?) och Aron ska gå upp till en större grupp på dagis. Jag tror att jag är mer nervös än Ivar över den här lekisstarten. Har redan lagt fram morgondagens kläder, både Ivars och mina.... Känns så stressande att man måste börja gå upp tidigt igen nu, barnen har inte vaknat före nio nu i sommar och så ska man rätt som det är kliva upp kl 7. Jobbigt värre!

Sen har Ivar en lös tand oxå, och det är en stor sak ska ni veta. Det är tusen frågor om hur, när och var den kommer lossna, hur mycket man måste vicka på den, vart man ska lägga den när den trillat ur, vem är tandfen egentligen och varför lägger hon tillbaka tanden i en tandburk när hon tagit den? Varför behåller hon den inte?
Min fråga: Varför måste mina barn korsförhöra mig om varenda "barnlögn" jag drar? Det har varit samma ska med tomten oxå. Varför kan dom inte bara köpa lögnen rakt av och nöja sig med det som andra barn gör....

Helgen har varit trevlig, vi har hunnit med att fira vår 5:e bröllopsdag, haft nattgäster från Borlänge, städat bilen, plockat svamp, rivit tak hos brorsan, våldgästat diverse grannar och blivit "bjudna" på öl.... En trevlig helg som sagt.

Nu ska jag snart gå och lägga mig, är så nervös inför imorgon..

Just ja, en sak till: Jag får vara kvar på jobbet!!!!
Fick förlängt året ut (till att börja med) Så nu behöver jag inte läsa en massa blajkurser i höst... Jag har ett riktigt jobb!!

1 kommentar:

Erik sa...

Gör som vi har gjort med polarens unge som har tappat sin första tand. Vi har sagt till henne att efter 3 veckor så får man skägg. Det så kallade "tre veckors skägget"..