tisdag 4 maj 2010

löparn

Fan vad jag är duktig, det är helt makalöst!!!

Idag sprang jag 5,40 km, utan stopp och utan större ansträngning på 35 minuter!
Blodomloppet here I come!!
Lite roligt, på iforms hemsida kan man rita ut sin runda och mäta den, samtidigt står det hur många kalorier man förbränner under sin löprunda.
320 Kcal. Säger inte så mycket kanske! Vänta bara!

När jag kommit hem och duschat och ätit mat blev jag sugen på glass. Gjorde en rejäl portion med glass, grädde, maränger och chokladsås. Sjukt gott!
Efter sött vill man ju ha salt, det vet ju alla vettiga människor! Hittade en påse chirre i skåpet. Gott framför tv:n
Läste på baksidan att 100 gram chips innehåller 530 Kcal.
Hmm, undrar vad glassportionen innehöll i så fall??
Tur att jag inte har viktminskning som mål med min löpning utan är ute efter bättre flås. Annars hade man ju blivit lite smått deppig efter den informationen!

Nu blir det soffsunk för hela slanten. Vet ni vad som är gott till chirre? Öl!
Tror jag har några kalla i kylen, och ledig dag imorgon!!

2 kommentarer:

Linda sa...

Duktig du är!!!
Just nu tänker jag mig för två och kanske tre gånger innan jag går upp eller ner för trappen så det inte är i onödan. Tungt nu alltså...

Stolt Mamma sa...

Ooohhh ångest!! fick du lov att skriva det där?haha!

Jag har ju gått ner 3 kg genom min härliga sjukvecka. Så nu försöker jag tänka lite på vad jag äter, det känns liksom inte lika värt att ta den där glassen när man faktiskt lyckats gå ner 3 kg...haha!