måndag 24 maj 2010

dagsrapport!

Idag har jag varit ute och åkt motorcykel med Herr Bjurman.
Det var faktiskt mycket roligare än jag trott att det skulle vara. Har aldrig varit speciellt imponerad av snabba maskiner, men jag tror jag får lov att ändra åsikt.. Jag älskar när det killar i magen. Ett tag gick det så fort att jag trodde mitt lilla huvud skulle fara av kroppen. Hjälmen tog luft på nåt sätt och ville liksom slita med sig skallen. Det är ett under om jag inte vaknar med nackspärr imorgon. Men det är det värt!!! Nästa gång ska jag spänna hjälmen lite bättre!

Imorgon är jag ledig, ska bli så himla skönt. Hade helst av allt velat hinna en tripp till ikea på dagen, men vi får se hur det blir med det! Har en del andra saker att hinna med oxå.
Ivar var hemma från lekis så jag har vabbat idag. Han har hackat och hostat, men det verkar ha gett med sig. Det har varit skönt det oxå. Så egentligen var jag ledig idag oxå, fast med dåligt samvete. Det känns inte bra att mina kollegor får gå en man kort. Men vad gör man, sjuka barn är sjuka barn...

Marcus jobbar natt, så jag ska snart krypa ner och långläsa. Det är så härligt att ligga och läsa tills ögonen blöder och veta att man inte måste kliva upp kl 05:00, eller att någon ligger bredvid och sluddrat nåt om att man ska släcka lampan...

Inga kommentarer: