tisdag 5 januari 2010

sweet home djurås!!!

Nu är vi hemma igen, vi kom hem igår natt.
Känns skönt att vara hemma, sova i sin egen supersköna säng och dricka det underbart goda gagnefsvattnet. Lovely!!
Däremot är det mindre kul att packa upp allt skit man släpat med sig fram och tillbaka. Tvätt så in i helvete, och hemma var det tyvärr inte alls så städat som man hade kunnat önska!
Dagen har spenderats inomhus, det är ju griskallt ute... Hunden väntar på att rastas, men det får i så fall bli en snabb promenad. Näsan fryser ju av bara man tittar ut.
Imorgon börjar allvaret och jobbet igen. Känns som om de här helgerna bara rusade förbi, hade behövt ledigt i minst en vecka till för att hinna med allt man gör när man är ledig. Men så det väl, vuxenlivet. Det känns nästan outhärdligt när man tänker på hur många såna här korta ledigheter det är kvar innan man blir pensionär och ledig på heltid. Nä, om man skulle ta och bli lottomiljonär istället!!!
Fast jag trivs faktiskt på mitt jobb, jag tycker det är skitkul att jobba det är inte det som är grejen. Det är väl mer det där med att man inte får vara hemma. Friheten!!

Känner att min blogg tråkat ner sig, men det kommer lite bilder framöver det lovar jag.
Orkar bara inte leta fram sladden och dra över dom från kameran...

Inga kommentarer: